Skip to main content

Tryghed

Din tryghed er vores største fokus

Hos Kulturrejser Europa stræber vi altid efter, at du skal føle dig tryg og taget godt af, såvel inden afrejse, som på selve rejsen og efter hjemkomst. Dette gør vi gennem at sikre et kyndigt og kompetent personale, der altid kan hjælpe dig. På vores kontor sidder vi og hjælper dig med alle spørgsmål, du måtte have i forbindelse med at bestille en rejse. Rundt om i verden har vi vores erfarne rejseledere, der dernæst tager hånd om dig, mens du er på rejse. I de urolige tider, vi går igennem lige nu, er det vigtigere end nogensinde at have en tryg arrangør, der sørger for, at alt går op i en højere enhed på din rejse. Vi garanterer kyndige medarbejdere, solidt lokalkendskab og stor erfaring, der alt sammen gør, at du kan føle dig tryg fra start til slut.

Gratis afbestillingsgaranti

Når du bestiller en ny rejse hos os efter den 5. juni 2020, får du gratis afbestillingsgaranti frem til 65 dage før afrejse. Det betyder, at du når som helst kan fortryde din bestilling, uanset om du har indbetalt på rejsen eller ej. Vi annullerer din rejse helt uden omkostning, og du får hele dit indbetalte beløb refunderet. Du kan også vælge at ændre din reservation til en anden afrejsedato eller til en helt anden rejse - dette ligeledes helt omkostningsfrit. For at gøre brug af den gratis afbestillingsgaranti, skal du senest booke din rejse den 5. juli 2020.

Afbestillingsgarantien gælder på næsten alle vores rejser, med nogle få undtagelser. Den gælder IKKE på:

  • Rejser til Azorerne
  • Krydstogter
  • Flodkrydstogter

Rejsen kan afbestilles eller ombookes omkostningsfrit frem til senest 65 dage før afrejse og gælder på alle nye rejsebestillinger, der er booket i perioden fra og med den 5. juni til og med den 5. juli 2020.

Almindelige spørgsmål og svar ved køb af rejser

Under Coronapandemien får vi flere spørgsmål end normalt om, hvor sikkert det er at bestille og gennemføre en rejse med Kulturrejser Europa. Vi har samlet de mest almindelige spørgsmål og svar nedenfor, for at du skal føle dig tryg, når du bestiller en rejse hos os.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Kontakt os gerne på telefon 88 33 62 46 eller info@kulturrejser-europa.dk

Klik på det spørgsmål, som du vil læse mere om, så kommer du direkte til svaret.

 

Kan jeg bestille rejser nu?

Hvornår er det muligt at rejse igen?

Hvordan er jeg dækket, hvis jeg køber en fremtidig rejse til et land, som Udenrigsministeriet i øjeblikket fraråder alle ikke nødvendige rejser til?

Hvordan er jeg dækket, hvis jeg køber min rejse med afbestillingsforsikring?

Benytter Kulturrejser Europa tilgodebevis som tilbagebetaling?

Hvis rejsen er aflyst, kan jeg så få mit depositum tilbage?

Hvornår skal jeg betale for min rejse? Hvornår skal slutbetalingen foretages?

Skal jeg slutbetale min rejse, selvom det ser ud til, at rejsen ikke kan gennemføres?

Kan Kulturrejser Europa udskyde afrejsedatoen på min rejse eller helt ændre afrejsedatoen?

Er jeg stadig omfattet af pakkerejseloven, hvis rejsen udskydes?

Hvad sker der, hvis Kulturrejser Europa går i konkurs?

Hvad sker der, hvis mit fly annulleres, eller nogle af de store seværdigheder på rejsen er lukket – kan jeg så få alle pengene tilbage for rejsen?

Kommer priserne til at stige eller falde, hvis jeg venter med at bestille?

Dækker min rejseforsikring, hvis jeg bestiller nu?

Kan jeg være sikker på, at Kulturrejser Europa har samme høje kvalitet på rejserne i 2021?

Hvorfor skal jeg bestille min rejse nu og ikke vente til verden åbner helt igen?

Kan jeg tage på sommerferie i år?

Hvordan forholder Kulturrejser Europa sig til forsamlinger i bus, fly og på rejsemålet?

Hvorfor skal jeg bestille en rejse med Kulturrejser Europa, når jeg vil ud og rejse igen?

 

Kan jeg bestille rejser nu?

Du kan sagtens bestille rejser via vores hjemmeside eller ved at ringe til os. Vi har rejser til salg, der strækker sig over hele efteråret og vinteren, og snart lancerer vi også forårsrejserne for 2021. Da vi har haft gratis afbestilling og ombooking på næsten alle rejser, der er booket fra og med 5. juni 2020, så er det også helt risikofrit at booke en rejse i dag. Du kan til enhver tid fortryde dit køb og få samtlige penge tilbage frem til 65 dage før afrejse.

Hvornår er det muligt at rejse igen?

Vi ved ikke mere, end du ved om, hvornår verden åbner for rejser igen. Hvad vi ved er, at vi aldrig vil gennemføre en rejse i en periode eller til en destination, hvor det ikke er helt sikkert. Vi er afhængige af Udenrigsministeriet og deres anbefalinger, om hvorvidt det er sikkert at rejse eller ej, og vil aldrig kompromittere sikkerheden for vores rejsende.

Så snart danske og udenlandske myndigheder siger, at vi kan rejse igen, håber vi at starte vores rejser igen.

 Hvordan er jeg dækket, hvis jeg køber en fremtidig rejse til et land, som Udenrigsministeriet i øjeblikket fraråder alle ikke nødvendige rejser til?

Vi vil aldrig foretage rejser til lande, hvortil Udenrigsministeriet fraråder ikke-nødvendige rejser. Hvis du har reserveret og betalt for en rejse, der ikke kan fuldføres af denne grund eller af andre årsager, vil vi annullere rejsen. Vi vil derefter kontakte dig og give dig mulighed for enten at bestille en ny rejse, og derefter også få en ombookingsrabat på din næste rejse, eller få hele dit indbetalte beløb tilbage.

Hvordan er jeg dækket, hvis jeg køber min rejse med afbestillingsforsikring?

Afbestillingsforsikring kan kun bruges, når din grund til annullering er knyttet til dit helbred. Af årsager forbundet med Covid-19, er det ofte ikke nok for din læge til at fraråde rejser, fordi du er i en risikogruppe. Skulle du eller nogen i din familie eller rejsekammerat lide af en pludseligt opstået sygdom eller skade, vil det forsikringsselskab, hvor du har tegnet din afbestillingsforsikring, dække dine omkostninger i forbindelse med din aflyste rejse.

Kontakt dit forsikringsselskab, før du tegner en rejse- eller afbestillingsforsikring, for at høre mere om de præcise vilkår og betingelser for dit forsikringsselskab, da vilkårene kan variere meget fra selskab til selskab.

Benytter Kulturrejser Europa tilgodebevis som tilbagebetaling?

Når vi aflyser en rejse, kan du enten vælge at ombooke til en anden rejse, der ligger ude i fremtiden og samtidig få en ombookingsrabat fordi, du bestiller en ny rejse. Du kan også vælge at modtage de indbetalte penge på et tilgodebevis, som du kan benytte til at bestille en rejse for inden 31. december 2021. Den tredje mulighed er at få alle dine indbetalte penge refunderet.

Hvis rejsen er aflyst, kan jeg så få mit depositum tilbage?

Ja, hvis vi aflyser en rejse, vil du få refunderet det indbetalte beløb, eller overført det til en ny rejse eller til et tilgodebevis.

Hvornår skal jeg betale for min rejse? Hvornår skal den slutbetalingen foretages?

Vores betalingsbetingelser er de samme som under normale omstændigheder. Vilkår og betingelser kan findes på dit deltagerbevis. Da vores forpligtelser over for vores underleverandører er de samme i Coronatiden som under normale omstændigheder, er vi ikke i stand til at ændre vores betalingsbetingelser.

Slutbetalingen forfalder 65 dage før afrejse.

Skal jeg foretage slutbetalingen, selvom det ser ud til, at rejsen ikke kan gennemføres?

For at beholde din reservation skal du gennemføre den endelige slutbetaling. Hvis du ikke gør det, vil din reservation blive opfattet som annulleret, hvilket betyder, at du mister det indbetalte depositum. Vi forstår, at det kan føles mærkeligt at foretage slutbetaling på en rejse, som du ikke ved, om det vil være muligt at gennemføre, men du skal foretage indbetalingen for at holde din rejsebooking aktiv.

Du vil modtage oplysninger via e-mail fra os, hvis rejsen aflyses. I tilfælde af aflysning, vil du blive refunderet det indbetalte beløb (minus evt. afbestillingsforsikring) eller få det overført til en ny booking.

Kan Kulturrejser Europa udskyde afrejsedatoen for min rejse eller helt ændre afrejsedatoen?

Vi kan flytte datoen for din rejse for at gennemføre den. Det kan for eksempel ske, hvis det flyselskab, vi bruger, meddeler, at de vil flyve på en anden dag end oprindeligt planlagt. Hvis vi ændrer afrejsedatoen for din rejse, kontakter vi dig via e-mail og giver dig mulighed for at rejse på den nye dato. Hvis det ikke passer dig, vil du naturligvis have mulighed for at annullere din plads på turen og få dit indbetalte beløb refunderet.

Er jeg stadig omfattet af pakkerejseloven, hvis rejsen udskydes?

Når du bestiller en rejse hos Kulturrejser Europa, er du altid omfattet af pakkerejseloven.

Hvad sker der, hvis Kulturrejser Europa går konkurs?

Kulturrejser Europa er en del af Aller Leisure-koncernen, som er en af Danmarks største rejsegrupper med flere store rejseselskaber som søsterselskaber. Vi har en god økonomi og stabil forretning i ryggen, og du kan derfor føle dig sikker på, at vi kommer igennem Corona-pandemien.

I det usandsynlige tilfælde, at vi går konkurs, kan du stadig føle dig tryg, da Kulturresor Europa er medlem af Rejsegarantifonden. Det er en forsikringspolice, så du som kunde altid vil være i stand til at få dit indbetalte beløb refunderet, såfremt det selskab, du har handlet med går konkurs. Derfor skal du søge om refusion fra Rejsegarantifonden, hvis Kulturrejser Europa går konkurs, og du har penge indbetalt hos os.

Hvad sker der, hvis mit fly aflyses, eller hvis nogle af de store seværdigheder på rejsen er lukket – kan jeg få alle pengene tilbage for min rejse?

Vi gennemfører kun rejser, hvor alle de vigtige elementer i turen er mulige. Det betyder blandt andet, at det planlagte hotel på rejsen vil være åbent, at størstedelen af turene kan gennemføres, og selvfølgelig at der skal være flyselskaber, der vil tage os til og fra destinationen. Hvis nogen af disse faktorer ikke fungerer optimalt, så rejsen ikke kan gennemføres på en tilfredsstillende måde, vil vi annullere rejsen og derefter tilbyde dig fuld refundering.

Vil priserne stige eller falde, hvis jeg venter med at bestille?

Priserne på vores rejser er altid de samme over en sæson. Vi hæver eller sænker ikke priserne på rejser, som vi har lagt til salg på vores hjemmeside. Du kan derfor altid være sikker på, at du har betalt den samme pris som alle dine medrejsende på din rejse.

Dækker min rejseforsikring, hvis jeg bestiller nu?

Rejseforsikring er gyldig, når du er afsted på din rejse, hvis du for eksempel har brug for at se en læge eller rejse hjem tidligt. Dobbelttjek venligst med dit forsikringsselskab, før du booker rejsen, så du kender vilkårene for deres rejseforsikring, når du bestiller en tur under Corona pandemien. Betingelserne kan variere fra det ene forsikringsselskab til det andet.

Kan jeg være sikker på, at Kulturrejser Europa har samme høje rejsekvalitet på rejserne i 2021?

Alle vores partnere i verden ønsker intet mere end at modtage vores gæster igen. Derfor er der allerede en hektisk aktivitet med planlægning af 2021-afgangene. Hoteller er booket, udflugter planlagt og dygtige rejseledere er booket. Det eneste, vi venter på nu er, at verden åbner, så vi kan sende rejsende til alle vores dejlige destinationer igen. Derfor kan vi garantere, at rejserne vil være mindst lige så høj kvalitet som før, hvis ikke endnu højere, nu hvor vi har ekstra tid til at forberede næste års afgange.

Hvorfor skal jeg bestille min rejse nu og ikke vente, indtil verden åbner helt igen?

Hvornår du bestiller din næste rejse, er helt op til dig. Men vores absolutte håb er, at vi vil være i stand til at sende rejsende tilbage til vores destinationer i efteråret. For at dette kan fungere, har vi naturligvis brug for nok deltagere på hver rejse til, at den kan gennemføres. Hvis alle vores kunder venter længe på at booke deres efterårsrejse, er der risiko for, at vi allerede har været nødt til at aflyse flere afgange grundet for lavt deltagerantal.

Så hvis du allerede ved, at du ville elske at rejse dette efterår, forudsat at verden er genåbnet, og det er sikkert at rejse, er det en god idé at bestille din rejse snart. På denne måde kan vi på et tidligt tidspunkt se, hvilke rejser der kan gennemføres eller ikke. Da vi anvender gratis afbestillings- og ombookingsgaranti indtil videre, kan du trygt og sikkert bestille din rejse i dag og få alle pengene tilbage, hvis du fortryder din booking på et senere tidspunkt (frem til 65 dage før afrejse).

Kan jeg tage på sommerferie i år?

I øjeblikket gælder UMs rejseforbud til og med 31. august med undtagelse af nogle få lande. Frem til da gennemfører vi kun vores rejser til Færøerne og Tyskland. Beroende på hvordan UMs rejsevejledning kommer til at gælde derefter, så justerer vi også vores rejseudbud. På nuværende tidspunkt kan du stadig bestille rejser hos os med afrejse efter den 31. august.

Hvordan forholder Kulturrejser Europa sig til forsamlinger i bus, fly og på rejsemålet?

Når vi kan foretage rejser igen, vil vi naturligvis forholde os til alle de regler og restriktioner, der gælder forsamlinger. Vi vil aldrig have større grupper end tilladt, og vil også sikre, at du kan holde den anbefalede afstand under transport. Vores gæsters sikkerhed og tryghed er vores primære fokus, både før Corona og i den tid, der kommer efter.

Hvorfor skal jeg bestille en rejse hos Kulturrejser Europa, når jeg vil ud og rejse igen?

Vores nøgleord er tryghed, ekspertise og kundskab. Og hvad er vigtigere i disse tider end netop dette? Nøgleordene kommer til udtryk på den måde, at vi har lokale rejseledere på de fleste destinationer, der kender sundhedssystemet, taler sproget og ved, hvordan man opfører sig i forskellige situationer, der opstår. Derudover er vores rejseledere rutinerede og erfarne og har gennem mange års erfaring opøvet deres viden om krisehåndtering og uforudsete hændelser. Er der nogens vinger, du ønsker at være under på en rejse i disse specielle tider, så er det vores kyndige rejselederes.

Gennem vores 30 år i branchen har vi oparbejdet stor viden om rejsebranchen og dens mange udfordringer. Vi har gode kontakter på alle de rejsemål, hvor vi arbejder, og næsten ingen situation er ny for os. Vi garanterer, at vi sætter vores gæsters sikkerhed først, på alle rejsemål og i alle situationer. Vores kyndige personale er altid klar til at guide dig; før, under og efter din rejse.

Find rejseinspiration i vores katalog her

Søg rejse

Vælg kun det, som du synes er vigtigt