Skip to main content

Tryghed

Din tryghed er vores største fokus

Hos Kulturrejser Europa stræber vi altid efter, at du skal føle dig tryg og taget godt af såvel inden afrejse som på selve rejsen. Dette gør vi gennem at sikre et kyndigt og kompetent personale, der altid kan hjælpe dig. 

Vi står klar til at hjælpe dig med alle spørgsmål, du måtte have i forbindelse med bestilling af en rejse samt rejsens afvikling. Når du er afsted, er du i trygge hænder hos vores erfarne dansktalende rejseledere med solidt lokalkendskab og med fokus på din tryghed og sikkerhed. Alt dette gør, at vi som rejsearrangør kan garantere, at du kan føle dig tryg fra start til slut.

Pakkerejsegaranti

For os er det vigtigt, at du føler dig tryg, når du bestiller en rejse hos os. Vi vil derfor gerne understrege, at du er omfattet af vores pakkerejsegaranti, jf. Lov om pakkerejser, når du bestiller en rejse med Kulturrejser Europa.

Vi prioriterer vores kunders sikkerhed højt, og Kulturrejser Europa følger til hver en tid Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Vi gennemfører aldrig rejser til destinationer, hvortil Udenrigsministeriet på afrejsetidspunktet fraråder ikke-nødvendige rejser, altså hvis rejsevejledningen er rød eller orange.

Hvis du har bestilt og betalt for en rejse, der ikke kan gennemføres pga. Udenrigsministeriets rejsevejledninger på afrejsetidspunktet, vil rejsen senest 14 dage før afrejse blive aflyst, og vi vil kontakte dig og tilbyde dig hele dit indbetalte beløb (ekskl. evt. forsikringer) refunderet inden for 14 dage eller ombooking til en anden rejse med ombookingsrabat.

Almindelige spørgsmål og svar ved køb af rejser

I denne tid får vi flere spørgsmål om, hvor sikkert det er at bestille og gennemføre en rejse. Vi har samlet de mest almindelige spørgsmål og svar nedenfor for, at du skal føle dig tryg, når du bestiller en rejse hos os.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål? Kontakt os gerne på telefon 88 33 62 46 eller info@kulturrejser-europa.dk

Klik på det spørgsmål, som du vil læse mere om, så kommer du direkte til svaret.

 

Hvordan er jeg dækket, hvis jeg køber en fremtidig rejse til et land, som Udenrigsministeriet i øjeblikket fraråder alle ikke nødvendige rejser til?

Hvordan er jeg dækket, hvis jeg køber min rejse med afbestillingsforsikring?

Benytter Kulturrejser Europa tilgodebevis som tilbagebetaling?

Hvis rejsen bliver aflyst, kan jeg så få det jeg har indbetalt på rejsen tilbage?

Hvornår skal jeg betale for min rejse? Hvornår skal slutbetalingen foretages?

Skal jeg slutbetale min rejse, selvom det ser ud til, at rejsen ikke kan gennemføres?

Kan Kulturrejser Europa udskyde afrejsedatoen på min rejse eller helt ændre afrejsedatoen?

Er jeg stadig omfattet af pakkerejseloven, hvis rejsen udskydes?

Hvad sker der, hvis Kulturrejser Europa går i konkurs?

Hvad sker der, hvis mit fly annulleres, eller nogle af de store seværdigheder på rejsen er lukket – kan jeg så få alle pengene tilbage for rejsen?

Kommer priserne til at stige eller falde, hvis jeg venter med at bestille?

Dækker min rejseforsikring, hvis jeg bestiller nu?

Kan jeg være sikker på, at Kulturrejser Europa har samme høje kvalitet på rejserne i 2022?

Hvordan forholder Kulturrejser Europa sig til forsamlinger i bus, fly og på rejsemålet?

Hvorfor skal jeg bestille en rejse med Kulturrejser Europa, når jeg vil ud og rejse igen?

Jeg skal snart rejse, bliver min rejse gennemført?

 

Hvordan er jeg dækket, hvis jeg køber en fremtidig rejse til et land, som Udenrigsministeriet i øjeblikket fraråder alle ikke nødvendige rejser til?

Vi vil aldrig foretage rejser til lande, hvortil Udenrigsministeriet fraråder ikke-nødvendige rejser. Hvis du har bestilt og betalt for en rejse, der ikke kan fuldføres af denne grund eller af andre årsager, vil vi annullere rejsen. Vi vil derefter kontakte dig og give dig mulighed for enten at bestille en ny rejse, og derefter også få en ombookingsrabat på din næste rejse, eller få hele dit indbetalte beløb tilbage.

Hvordan er jeg dækket, hvis jeg køber min rejse med afbestillingsforsikring?

Vi samarbejder med Gouda Rejseforsikring, og tilbyder udelukkende afbestillings- og rejseforsikringer herfra. Læs mere om, hvordan Goudas Rejseforsikring dækker her.

Benytter Kulturrejser Europa tilgodebevis som tilbagebetaling?

Når vi aflyser en rejse, kan du enten vælge at ombooke til en anden rejse, der ligger ude i fremtiden og samtidig få en ombookingsrabat fordi, du bestiller en ny rejse. Du kan også vælge at modtage de indbetalte penge på et tilgodebevis, som du kan benytte til at bestille en rejse for typisk i indeværende år eller en anden fastlagt periode. Den tredje mulighed er at få alle dine indbetalte penge refunderet - bemærk; eventuelle forsikringer refunderes ikke.

Hvis rejsen bliver aflyst, kan jeg så få det jeg har indbetalt tilbage? 

Ja, hvis vi aflyser en rejse, vil du få det indbetalte beløb retur, eller overført det til en ny rejse eller til et tilgodebevis, hvis du ønsker dette. Bemærk; eventuelle forsikringer refunderes ikke.

Hvornår skal jeg betale for min rejse? Hvornår skal den slutbetalingen foretages?

Vores betalingsbetingelser er de samme som under normale omstændigheder. Vilkår og betingelser kan findes på dit deltagerbevis. Da vores forpligtelser over for vores underleverandører er de samme i coronatiden som under normale omstændigheder, er vi ikke i stand til at ændre vores betalingsbetingelser. Slutbetalingen forfalder 65 dage før afrejse - på enklete rejser dog tidligere.

Skal jeg foretage slutbetalingen, selvom det ser ud til, at rejsen ikke kan gennemføres?

For at beholde din reservation skal du gennemføre den endelige slutbetaling. Hvis du ikke gør det, vil din reservation blive opfattet som annulleret, hvilket betyder, at du mister det indbetalte depositum. Vi forstår, at det kan føles mærkeligt at foretage slutbetaling på en rejse, som du ikke ved, om det vil være muligt at gennemføre, men du skal foretage indbetalingen for at holde din rejsebooking aktiv.

Du vil modtage oplysninger via e-mail fra os, hvis rejsen aflyses. I tilfælde af aflysning, vil du - såfremt du har en aktiv rejse - blive refunderet det indbetalte beløb (minus eventuelle forsikringer) eller få det overført til en ny booking.

Kan Kulturrejser Europa udskyde afrejsedatoen for min rejse eller helt ændre afrejsedatoen?

Vi kan flytte datoen for din rejse for at gennemføre den. Det kan for eksempel ske, hvis det flyselskab, vi bruger, meddeler, at de vil flyve på en anden dag end oprindeligt planlagt. Hvis vi ændrer afrejsedatoen for din rejse, kontakter vi dig via e-mail og giver dig mulighed for at rejse på den nye dato. Hvis det ikke passer dig, vil du naturligvis have mulighed for at annullere din plads på turen og få dit indbetalte beløb for rejsen refunderet.

Er jeg stadig omfattet af pakkerejseloven, hvis rejsen udskydes?

Når du bestiller en rejse hos Kulturrejser Europa, er du altid omfattet af pakkerejseloven.

Hvad sker der, hvis Kulturrejser Europa går konkurs?

Kulturrejser Europa er en del af Aller Leisure-koncernen, som er en af Danmarks største rejsegrupper med flere store rejseselskaber som søsterselskaber. Vi har en god økonomi og stabil forretning i ryggen, og du kan derfor føle dig sikker på, at vi kommer igennem Corona-pandemien.

I det usandsynlige tilfælde, at vi går konkurs, kan du stadig føle dig tryg, da Kulturrejser Europa er medlem af Rejsegarantifonden. Det er en forsikringspolice, så du som kunde altid vil være i stand til at få dit indbetalte beløb refunderet, såfremt det selskab, du har handlet med går konkurs. Derfor skal du søge om refusion fra Rejsegarantifonden, hvis Kulturrejser Europa går konkurs, og du har penge indbetalt hos os.

Hvad sker der, hvis mit fly aflyses, eller hvis nogle af de store seværdigheder på rejsen er lukket – kan jeg få alle pengene tilbage for min rejse?

Vi gennemfører kun rejser, hvor alle de vigtige elementer i turen er mulige. Det betyder blandt andet, at det planlagte hotel på rejsen vil være åbent, at størstedelen af turene kan gennemføres, og selvfølgelig at der skal være flyselskaber, der vil tage os til og fra destinationen. Hvis nogen af disse faktorer ikke fungerer optimalt, så rejsen ikke kan gennemføres på en tilfredsstillende måde, vil vi annullere rejsen og derefter tilbyde dig fuld refundering. 

Vil priserne stige eller falde, hvis jeg venter med at bestille?

Priserne på vores rejser er altid de samme over en sæson. Vi hæver eller sænker ikke priserne på rejser, som vi har lagt til salg på vores hjemmeside. Du kan derfor altid være sikker på, at du har betalt den samme pris som alle dine medrejsende på din rejse.

Dækker min rejseforsikring, hvis jeg bestiller nu?

Rejseforsikring er gyldig, når du er afsted på din rejse, hvis du for eksempel har brug for at se en læge eller rejse hjem tidligere end planlagt. Dobbelttjek venligst med dit forsikringsselskab, før du booker rejsen, så du kender vilkårene for deres rejseforsikring, når du bestiller en tur under Corona-pandemien. Betingelserne kan variere fra det ene forsikringsselskab til det andet. Har du via os købt en forsikring hos Gouda Rejseforsikring kan du læse mere om dækning ifm. corona her.

Kan jeg være sikker på, at Kulturrejser Europa har samme høje rejsekvalitet på rejserne i 2022?

Alle vores partnere i verden ønsker intet mere end at modtage vores gæster igen. Hoteller er booket, udflugter planlagt og dygtige rejseledere er booket. Derfor kan vi garantere, at rejserne vil være mindst lige så høj kvalitet som før, hvis ikke endnu højere, nu hvor vi - ovenpå en tid med aflyste rejser grundet corona samt nedlukkede destinationer - har haft ekstra tid til at forberede dette års afgange.

Hvordan forholder Kulturrejser Europa sig til forsamlinger i bus, fly og på rejsemålet?

Vi forholder os naturligvis til alle regler og restriktioner, der gælder forsamlinger i det land vi besøger - herunder krav omkring mundbind i lufthavne, ombord på fly og eventuel øvrig transport. Vi vil aldrig have større grupper end tilladt. Vores gæsters sikkerhed og tryghed er vores primære fokus, både før corona og i den tid, der kommer efter.

Hvorfor skal jeg bestille en rejse hos Kulturrejser Europa, når jeg vil ud og rejse igen?

Vores nøgleord er tryghed, ekspertise og kundskab. Og hvad er vigtigere i disse tider end netop dette? Nøgleordene kommer til udtryk på den måde, at vi har lokale rejseledere på de fleste destinationer, der kender sundhedssystemet, taler sproget og ved, hvordan man gebærder sig i forskellige situationer, der opstår. Derudover er vores rejseledere rutinerede og erfarne og har gennem mange års erfaring opøvet deres viden om krisehåndtering og uforudsete hændelser. Er der nogens vinger, du ønsker at være under på en rejse i disse specielle tider, så er det vores kyndige rejselederes.

Gennem vores 30 år i branchen har vi oparbejdet stor viden om rejsebranchen og dens mange udfordringer. Vi har gode kontakter på alle de rejsemål, hvor vi arbejder, og næsten ingen situation er ny for os. Vi garanterer, at vi sætter vores gæsters sikkerhed først, på alle rejsemål og i alle situationer. Vores kyndige personale er altid klar til at guide dig; før, under og efter din rejse.

Jeg skal snart rejse, bliver min rejse gennemført?

Vi prioriterer vores kunders sikkerhed højt, og Kulturrejser Europa følger altid Udenrigsministeriets rejsevejledning.

Der vil ved planlagte rejser pt. ikke blive taget stilling til rejsens gennemførelse før end 14 dage før planlagt afrejse. Er landet stadig rødt eller orange i Udenrigsministeriets rejsevejledning, vil rejsen blive indstillet og vi vil kontakte dig. Perioden på de 14 dage er i overensstemmelse med almindelig praksis på området og foretaget i samråd med Danmarks Rejsebureau Forening. Det er også samme tidslinje, som flyselskaber og forsikringsselskaber arbejder ud fra. Såfremt rejsen sidenhen indstilles som følge af Udenrigsministeriets rejsevejledning, vil vi kontakte dig og refundere det fulde beløb inden for to uger.

Vi oplever at få henvendelser fra rejsende, som ønsker at annullere eller udskyde deres rejse pga. coronapandemien. Her gælder vores almindelige rejsebetingelser. Dem kan du læse her.      

Betalingsfrister på den bestilte rejse er uforandret og vil fremgå af jeres rejsebevis. Restbeløbet forfalder som normalt, hvilket er enten 91 eller 61 dage før rejsens start - afhængigt af den valgte rejse. Trods den nuværende situation med Covid-19, henstiller vi til, at restbeløbet indbetales som normalt inden for den gældende frist. Manglende restbetaling vil i yderste konsekvens opfattes som misligholdelse af aftalen, hvorved at rejsen annulleres og depositum vil gå tabt. 

Find rejse
Vælg kun det, som du synes er vigtigt